Ataoğlu: "Güngör konusunda önemli adımlar atılacak"
Ataoğlu: "Güngör konusunda önemli adımlar atılacak"
İçeriği Görüntüle

İÇ BORÇ YÜKÜ KATLANIYOR

KKTC Maliye Bakanlığı, 2026 yılı içerisinde sürdürdüğü yoğun iç borçlanmaya bir yenisini daha ekledi.

KKTC Merkez Bankası tarafından 7 Mayıs’ta sonuçlandırılan Devlet İç Borçlanma Senedi (DİBS/Hazine bonosu ihracı) ihaleleri kapsamında, ABD Doları, Euro ve İngiliz Sterlini cinsinden toplam 4 milyar 24 milyon 900 bin lirayı aşan yeni borçlanmaya gidildi.

DOLAR, EURO VE STERLİNLE BORÇLANMA

Merkez Bankası’nın duyurusuna göre ihalelerde;

  • 19 milyon 450 bin dolar,
  • 17 milyon 900 bin Euro,
  • 35 milyon 800 bin sterlin borç alındı.

7 Mayıs tarihli resmi döviz kurları üzerinden hesaplandığında; dolar cinsinden borçlanmanın yaklaşık 877 milyon 973 bin TL, Euro cinsinden borçlanmanın yaklaşık 950 milyon 311 bin TL ve sterlin cinsinden borçlanmanın ise 2 milyar 196 milyon TL’nin üzerine çıktığı belirtildi.

Özellikle sterlin ihalesinde alınan miktarın, bugüne kadarki en yüksek seviyeye ulaşması dikkat çekti.

HEDEFLERİN ALTINDA KALDI

Hazine bonosu ihalelerinde;

  • dolar için 22 milyon,
  • Euro için 17 milyon,
  • sterlin için ise 40 milyonluk hedef belirlendi.

Ancak gerçekleştirilen borçlanmanın hedeflenen rakamların altında kaldığı görüldü.

4 AYDA 29,6 MİLYAR TL BORÇ

Yeni ihraçlarla birlikte, 9 Ocak ile 7 Mayıs tarihleri arasında Maliye Bakanlığı adına toplam 23 ayrı borçlanmaya gidildiği ve alınan toplam iç borcun 29,6 milyar liraya ulaştığı kaydedildi.

YETKİ 12 MİLYAR, BORÇ 29 MİLYAR

Bakanlar Kurulu’nun 7 Ocak ve 22 Nisan tarihlerinde aldığı kararlarda, “Devletin mali yükümlülüklerinin yerine getirilmesine olanak sağlamak amacıyla” 2026 bütçesi kapsamında iki ayrı 6 milyar TL’lik borçlanma yetkisi verdiği belirtildi.

Ancak resmi verilere göre, toplam borçlanmanın 12 milyar TL’lik yetki sınırının iki katını aşarak 29,6 milyar liraya ulaşması dikkat çekti.