KTAMS'TAN MÜDÜR VE MÜSTEŞAR ATAMALARINA TEPKİ

Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS), hükümetin geçici ve sözleşmeli personelin üst kademe yöneticisi olarak atanmasına olanak sağlayacak yasal düzenleme hazırlığında olduğunu belirterek, müdür ve müsteşar atamalarının liyakat esasına göre yapılması gerektiğini vurguladı.

"ÖZLÜK HAKLARININ İYİLEŞTİRİLMESİNİ DESTEKLİYORUZ"

KTAMS tarafından yapılan açıklamada, geçici ve sözleşmeli personelin özlük haklarının korunması ve iyileştirilmesine yönelik düzenlemelerin olumlu karşılandığı ifade edildi.

Ancak hazırlanmakta olan düzenlemenin, geçici ve sözleşmeli personelin müdür ve müsteşar olarak atanmasının önünü açacağına dikkat çekildi.

Hande Tibuk: Merit'in online bahis faaliyeti yok, markamız kullanılarak dolandırıcılık yapılıyor
Hande Tibuk: Merit'in online bahis faaliyeti yok, markamız kullanılarak dolandırıcılık yapılıyor
İçeriği Görüntüle

"LİYAKAT VE ADALET ZEDELENMEMELİ"

Açıklamada, asıl ve sürekli kadrolarda görev yapan kamu çalışanlarının göreve girişten derece ilerlemelerine kadar yazılı ve sözlü sınavlar ile performans değerlendirmelerinden geçtiği hatırlatıldı.

Buna karşın, geçici ve sözleşmeli personelin yeterlik belgesi ve sınav şartı aranmaksızın üst kademe yöneticisi olarak atanmasının kabul edilemez olduğu belirtilerek, bunun kadrolu personele karşı ciddi bir haksızlık oluşturacağı savunuldu.

"KAMU YÖNETİMİNİN GÜVENİLİRLİĞİ ZEDELENİR"

KTAMS, kamu hizmetinin temelinin liyakat ve adalet ilkelerine dayandığını vurgulayarak, bu ilkelerin göz ardı edilmesinin yalnızca kamu çalışanlarının haklarını değil, kamu yönetiminin güvenilirliğini ve devletin kurumsal yapısını da olumsuz etkileyeceğini ifade etti.

Açıklamada, birkaç kişiye makam yaratma amacı taşıdığı öne sürülen düzenlemenin sosyal adaleti zedeleyeceği görüşüne yer verildi.

"PARTİZANCA ATAMALARA KARŞIYIZ"

KTAMS, fırsat eşitliğine aykırı uygulamalara karşı olduğunu belirterek, partizanca istihdam edilen kişilerin müdür ve müsteşar olarak atanmasına karşı çıktığını yineledi