Fransa'da etkisini artıran aşırı sıcaklar, nükleer enerji üretimini de etkiledi. Devlet enerji şirketi EDF, çevresel riskleri önlemek amacıyla üç nükleer reaktörü devre dışı bıraktığını açıkladı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Doğu Fransa'daki Bugey Nükleer Santrali ile Paris'in kuzeydoğusundaki Nogent-sur-Seine Nükleer Santralinde bulunan reaktörler, çevresel koşullar nedeniyle geçici olarak durduruldu.
Saint-Alban'da üretim azaltıldı
EDF ayrıca Saint-Alban Nükleer Santralindeki bir reaktörde de elektrik üretiminin düşürüldüğünü duyurdu.
Kararın, santrallerin soğutma amacıyla kullandığı nehirlerde su sıcaklığının çevresel sınırların üzerine çıkmasını önlemek amacıyla alındığı belirtildi.
Elektriğin yüzde 70'i nükleerden
Fransa, elektrik üretiminde büyük ölçüde nükleer enerjiye bağımlı ülkeler arasında yer alıyor. Ülkede faaliyet gösteren 57 nükleer reaktör, toplam elektrik üretiminin yaklaşık yüzde 70'ini karşılıyor.
Uzmanlar, Avrupa genelinde etkili olan sıcak hava dalgalarının önümüzdeki günlerde enerji üretimi üzerinde ilave baskı oluşturabileceğine dikkat çekiyor.




