Polis Genel Müdürlüğü'ne bağlı Trafik Ekipleri tarafından ülke genelinde gerçekleştirilen trafik denetimlerinde binlerce araç kontrol edildi.
Yapılan denetimlerde toplam 2 bin 525 araç sürücüsü kontrol edilirken, trafik kurallarını ihlal ederek diğer sürücü ve yayaların güvenliğini tehlikeye atan 353 sürücü hakkında yasal işlem başlatıldı.
Denetimler kapsamında 56 araç trafikten men edilirken, 2 sürücü de tutuklandı.
EN FAZLA CEZA SÜRATTEN
Polis verilerine göre en fazla ihlal, 135 sürücünün yasal hız sınırını aşması nedeniyle kaydedildi.
Denetimlerde ayrıca;
- 23 sürücü alkollü araç kullanmaktan,
- 2 sürücü ehliyetsiz ve sigortasız araç kullanmaktan,
- 16 sürücü sigortasız araç kullanmaktan,
- 1 sürücü seyir halinde cep telefonu kullanmaktan,
- 13 sürücü emniyet kemeri takmamaktan,
- 18 sürücü muayenesiz araç kullanmaktan,
- 35 sürücü seyrüsefer ruhsatsız araç kullanmaktan,
- 12 sürücü trafik levha ve işaretlerine uymamaktan,
- 2 sürücü trafik ışıklarını ihlal etmekten,
- 1 motosiklet sürücüsü koruyucu başlık kullanmamaktan,
- 95 sürücü ise diğer trafik suçlarından rapor edildi.
DENETİMLER DEVAM EDECEK
Polis, trafik güvenliğinin sağlanması ve kazaların önlenmesi amacıyla ülke genelindeki trafik denetimlerinin aralıksız sürdürüleceğini belirtti.





